fredag 11 september 2015

Mögelsporer och spyspann...

Torsdag och möte med Gustaf Granit, idag skulle det bli lite frågor angående våra mål och lite information om mat. Just detta med maten har nog varit en av de större anledningarna (ursäkten) för att inte försöka gå ner i vikt. Jag har usel kunskap om vad man kan och inte kan äta, visst ingen pasta, inget ris och ingen potatis det har man ju hört, men vad fan ska man äta istället???
Gå in på Google och sök på strofen-diet och du får 3 780000 träffar och alla tycker och vet olika. Vad passar mig? Dig?

Gustaf började rabbla nummer och pratade om mögelsporer och olika syror som var big NO NO, han är kunnig det är inte jag. Och ska jag vara helt ärlig, hade han sagt att jag skulle äta bark och dricka dagg från en björk kl 04.00 på morgonen hade jag nog gjort det...
Det är lite av poängen i min träningssatsning, att helt enkelt lita på din PT, lyssna på vad han/hon har att berätta, då blir din träning extremt mycket mer givande. Jag tyckte förr att personer som pratade om mat som den var för 100 år sedan och hur nyttig den var på den tiden, dessa personer såg jag som hippies och förvirrade trädkramare, men jag har reviderat mitt tänk. Jag kommer göra detta till 100 % med allt var det innebär... mat, träning osv osv för då ger jag mig själv en ärlig chans att lyckas.

Nog om mat, sen började träningen... Vi skulle träna ben! Ha ha baggis för en gammal innebandyspelare/fotbollsspelare/hockeyspelare..... jag hade fel!!!

Efter ca en timmes träning av samtliga muskler i benen (och några till som jag inte trodde fanns) var jag helt jävla slut, hade absolut inget kvar i benen, men efteråt kändes det bra trots krampkänningar och brinnande känsla i benen. Tar tillbaka detta, när man sätter sig i bilen dagen efter och träningsvärken är så påtaglig att man knappt kan trycka ner kopplingen i bilen för att få i ettans växel, då har man träningsvärk i kvadrat.... men jag tänker fan inte gnälla, ingen sa att detta skulle bli lätt.

#nukörvi

//Johan


Syrran varnade mig... Gustaf är inte nådig idag...
Min första tanke var givetvis att det har han väl aldrig varit!? Men idag tog han det till en helt ny nivå, har aldrig (tror inte jag överdriver) varit så jäkla trött och utpumpad.
Efter sista maxcyklingen var jag så trött att jag inte ens orkade krypa över till spannen för att spy...
Bra kämpat där Johan som verkligen hade kraft att spy...  ;)
Hittade äntligen en övning idag som jag faktiskt var starkare än Johan i, äntligen lite självförtroende. :)
Gustaf hävdar hela tiden att jag och Johan inte tävlar mot varandra, han känner oss tydligen inte än....
Att Johan är där bredvid och fortfarande kör är många gånger det där lilla extra som krävs för att man ska pusha sig de där sista procenten.
Tror inte det blir några som helst problem att somna ikväll. Tror dock att det kommer bli enorma problem att ta sig ur sängen imorgon. Fortfarande jäkligt kul!
#nukörvi


//Sven



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar