onsdag 16 september 2015

Lite snack och mycket hockey....

Dax att summera förra veckan som var en väldigt aktiv vecka med allt ifrån lättare löpning till ett monsterpass med Gustaf.

Veckan började lugnt med 45 minuter på helvetesmaskinen(crosstrainern), konstaterade snabbt att mitt flås har blivit vääääldigt mycket bättre. Första gången jag såg den maskinen blev jag andfådd bara av att titta på den, nu klarade jag 45 minuter i ett relativt högt tempo utan att bryta ihop. 
Jäkligt skönt att märka dessa framsteg...

På tisdagen var det dags för hockey, jäkligt kul! Känner även här att flåset har blivit väldigt mycket bättre. Förra året vid den här tiden behövde jag syrgasmaskin efter varje byte och nu kan jag ju till och med sitta upp i båset mellan bytena...
Väldigt många börjar intressera sig för vår resa som jag och Johan gör tillsammans. Intresset från andra gör ju att man blir ännu mer taggad att ta i!

Onsdagen blev en vilodag då Johan har fått en manlig förkylning...Vi får se om han överlever...
Måste motvilligt erkänna att både min kropp och knopp tyckte det var ganska skönt med vilodag efter ett hektiskt schema.

På torsdagen var det återigen dags för hockey, två timmar blev det idag i ett väldigt högt tempo. Skön känsla när motståndarna får slita för att åka från en. Att orka trycks på i åkningen och sen känna att kroppen återhämtar sig direkt är en känsla som jag inte har upplevt på ca 20 år... Så jäkla kul är det!
Idag blev det dessutom dags att göra ett nytt hål i bältet, JIPPIE!!!!!

Fredagen innebar pass med PT-Gustaf. Eftersom Johan fortfarande ligger på dödsbädden så fick jag 80 minuter själv med Gustaf. Gustafs första kommentar när jag kommer är att idag skiter vi i teknikträning och bara ser till att svettas ordentligt (inser direkt att helgen kommer att innebära en jäkla massa träningsvärk). Först uppvärmning på helvetesmaskinen(börjar dock gilla den i smyg) för att sedan köra en massa plankan-övningar. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle ligga på golvet på MotionsHuset och göra en massa övningar där jag ser ut som en stel groda så hade jag nog legat dubbelvikt av skratt...
Sen började det.... 1 övning 1 repetition, 2 övningar 2 repetitioner, 3 övningar 3 repetitioner... Så fortsatte det hela vägen upp till 9 övningar 9 repetitioner och sedan skulle jag dessutom jobba mig hela vägen neråt också! Fy Fan vad jobbigt detta var, tröjan vägde minst ett kilo och jag kunde bokstavligen vrida svetten ur tröjan. Hela kroppen skakade!

Vaknade på lördagen och kände mig förvånansvärt fräsch (insåg snabbt att träningsvärken kommer att komma) och beslöt mig för att gå ut och springa 3 km innan frukost. Skön start på dagen!

Söndagen startades också med löpning, men nu hade träningsvärken kommit. Kändes som mina lår skulle explodera varje gång jag satte ner foten. Totalt stum i alla benmuskler.... På kvällen blev det hockey igen, kan meddela att åka skridskor med stumma lår inte är det enklaste, men när passet var över kändes det som att den värsta träningsvärken var borta. Nu ser vi fram emot en ny vecka med mycket hockey, crosstrainer och pass med PT-Gustaf....

//Sven

2 kommentarer:

  1. Resultaten i vardagen är faktiskt dom Skönaste och coolaste tycker jag! Bra jobbat och keep up The good job! Och träningsvärk botas med mer träning ;-)
    PS den där 9 övningen är sjukt jobbig :-P

    SvaraRadera
  2. Resultaten i vardagen är faktiskt dom Skönaste och coolaste tycker jag! Bra jobbat och keep up The good job! Och träningsvärk botas med mer träning ;-)
    PS den där 9 övningen är sjukt jobbig :-P

    SvaraRadera