onsdag 2 september 2015

Dag 1....Mötet


Med skräckblandad förtjusning begav vi oss till MotionsHuset för ett första möte med Pernilla och Gustaf angående upplägget.
MotionsHuset har för mig varit lite av ett ställe dit man går när man är i topptrim och helt enkelt fortsätter vara det, ska jag vara ärlig så kändes alla gym sådana, fördomsfull javisst, men det vände ganska omgående när Pernilla tog emot oss med ett leende och tyckte detta skulle bli hur bra och hur roligt som helst, då blev plötsligt gymmet lite mindre avskräckande.
Vi satte oss ner och spånade och pratade och hade allmänt kul åt hur vi skulle lägga upp detta, så vi gör det ordentligt och långsiktigt, Pernilla höll med.
Det kändes riktigt inspirerande fram tills HAN kom in.... Gustaf våran PT!
Han kom direkt från ett spinningpass och med ett stort leende och drypande av svett presenterade han sig. Jag tittade på honom och funderade på om han hade blivit framtagen i ett labb eller om någon hade huggit ut honom ur ett massivt granitblock utanför Skanör..... självförtroendet och gymmet kändes mörkare igen, men efter några minuters pratande och skrattande blev det ljusare igen, han tror på oss och med tanke på hur den pöjken är skapt så tror vi på honom.

Vi bokade ett pass redan till dagen efter, det ska bli ett lugnt pass så han vet lite vad han har att göra med. #nukörvi

//Johan

Ligger på soffan (som vanligt) och försöker samla tankarna efter första mötet med PT Gustaf, Johan och Pernilla.... Snacka om att det snurrar! Känslan i kroppen är eufori, ångest, skräck men samtidigt en stark känsla av "nu jävlar kör vi!"
Hade ju skaffat mig en uppfattning om vad som komma skall och jag hade nog rätt i mycket, men
långt ifrån allt...Trodde ju PT Gustaf skulle skrämma upp mig totalt men han verkar ju vara en skön kille med bra värderingar och som har lätt till skratt (har en känsla av att han kommer få många
härliga skratt under resan...)
Har en känsla av att den här resan som jag och Johan nu ger oss in på kommer förändra mycket i våra liv! Nu gäller det att ha ögonen på målet och vara beredd på allt slit, svett och smärta som det krävs!!!! NU KÖR VI!

//Sven

Teamwork! #nukörvi





1 kommentar:

  1. Lovar att ni kommer att både hata och älska honom ;) Det ingår liksom att man vill slå honom på käften i mellanåt och sedan 10 sekunder senare dansa glädjedans och ge honom nobelpriset #haha You will make it! Jag tror på er!

    SvaraRadera