tisdag 8 september 2015

Första passen på egna ben....

Fredag betyder barnkalas och allt vad det innebär, 15 st 11 åriga tjejer som först tisslar och tasslar för att sedan tävla i gällaste röst, taco till mat, jag smakar men känner att det är fel, godisskålen kommer fram, det är ju nu jag ska ha karaktär, inte lätt när man dom senaste 10 åren vridit i sig lakrits som om det skulle kunna rädda livet på mig.... jag håller emot. Börjar röja bland tallrikar och fat, tänker på annat. Tar en stoooor snus (försök ta ifrån mig det nu säger jag bara, då behöver ni minst bära hjälm...)
20.00 fredag kväll, åker till MotionsHuset för att köra ett pass, detta mest för att koppla bort lakritsångesten. Kör 30 minuter på älgen, känns riktigt bra känner mig stark och pigg tills jag försöker öka motståndet, dum i huvudet som man är kommer handtaget som ett brev på posten och sopar till mig helt magiskt hårt på armbågen, fortsätter 10 minuter till i ren ilska över min dumhet.
Tog ett glas rödvin senare för att döva smärtan, kanske inte var det bästa men det var skitsynd om mig ska ni veta.

Pass 3 och lördag...
Hoppade till Metallica i 2 timmar............ räknas det?

#nukörvi

//Johan

Stark fredag!


Första helgen sedan projektets start är nu över och sammanfattningsvis så är jag väldigt nöjd! Fredagen fick bli träningsfri samtidigt som jag passade på att fira projektet med några glas vin(innebar dåligt samvete men PT Gustaf säger ju att vi ska fira våra framsteg... ;) )
09.00 lördag morgon och jag är ute och springer, inte långt men ändå löpning. Sängen lockade väldigt mycket men när det var över så kändes det kanon. Blev så inspirerad att jag gav mig ut även idag klockan 09.00. Ännu mer nöjd kan jag meddela!
Söndagen har sedan flutit på utan några större grejer... Men så händer det, helt plötsligt känner jag mig frustrerad och istället för att gå runt och sura så packar jag grejerna och åker ner till MotionsHuset och crosstrainern... Vad fan hände där???
Blev verkligen inget långt pass men jag tänkte att 20 minuter är ju bättre än inget alls, plus att när jag kom hem igen så var jag ju på bra humör...
Terroristerna borde för övrigt skaffa en crosstrainer istället för vapen...
Snart är det måndag och då börjar den första fulla träningsveckan, ska bli riktigt skoj!
Undrar om Johans kropp tycker det ska bli lika roligt.... Hahaha....

//Sven


Måndag och jag och Sven träffas på MotionsHuset 21.00, detta för att Sven var tvungen att se färdigt någon fotbollsmatch med något skumt lag från havet :)
Glad i hågen efter att detta havslag tydligen slog något skoterraggargäng från Norrland är Sven träningssugen, jag är glad över att Djurgården tappade poäng.
Vi kör älgen i 20 minuter, tänkte ändra tiden men vågade fan inte, den är helt klart ute efter mig...
Efter detta ger vi oss på bålövningar (nej, ingen grogg) som Gustaf Granit visat oss, i 20 minuter. Det går bra, jobbigt som satan men det var ju inte helt oväntat med tanke på att senaste gången man tränade bål var innan Berlinmuren föll...
Vi provade även på Squats (ja, det stavas så, jag har kollat!) men hur i h?&%^#e ska man kunna stå i 90 grader i knäna när man är så satans baktung? mitt arsle ser ut som om någon stoppat in två dvärgar i en sovsäck.... Gustaf Granit får förklara det, för helt ärligt..det strider mot alla fysiska lagar.
Avslutar med 15 minuter på älgen. En timme kändes lagom, vi ska ju inte knäcka oss. :)
Imorgon nytt möte med Gustaf Granit, då ska vi tydligen lära oss att flyga....

#nukörvi

//Johan






1 kommentar:

  1. Har skrivit om er i min blogg. Bravo ni klarar detta!
    http://blogg.m-magasin.se/traningshjalpen/2015/09/09/larmar-och-gor-sig-till/

    SvaraRadera