söndag 4 oktober 2015

Tåget rullar på.... Tre siffror har nu blivit två!!!


5 veckor har gått och vi har nu lämnat 100-talet och på vågen för grabbarna står nu vikten på 99 kg!!!

Johan -9 kg och 12 cm mindre i midjan
Sven -5 kg och 6 cm mindre i midjan

Teamwork

Då avslutar vi September....

Sven:
Ytterliggare ett pass avklarat med PT-Gustaf. Idag var det mer styrka, kul men jobbigt. Känner nu att jag börjar känna igen de olika uttrycken i Gustafs ansikte när han beskriver övningarna vi ska göra. Idag såg jag det där lilla hånfulla leendet som betyder SMÄRTA!!!
Vi börjar som vanligt med lite lättare uppvärmning på helvetesmaskinen ( nu är det dock mer en slags njutningsmaskin). Sen kom vi på (minnet blir tydligen inte bättre av all vår träning...) att det var dags för mätning och invägning, inte lika mycket ångest som förra gången.
Nu börjar det bli lite resultat och det är jäkligt skönt med tanke på att man har kört 5-8 pass i veckan under 5 veckors tid.
Vågen visade att jag gått ner 5 kg och att midjan har minskat med 6 cm! Men inte minst så har styrkan och orken blivit mycket bättre. 
Efter detta var det dags för att gå in i gymmet och han börjar givetvis med min absolut sämsta muskelgrupp... Axlarna.
Jag tror helt ärligt att det inte finns någon person i HELA  Sverige som har svagare axlar än mig. Men Gustaf hävdar att det betyder att jag har grym utvecklingspotential där... Efter detta blev det biceps, det var nu jag såg det lilla hånfulla leendet som betyder smärta. Kan meddela att det var fruktansvärt! När övningen är klar så säger han till oss att nudda axeln med handen... HELT OMÖJLIGT!!!
Inser ju att träningsvärken kommer bli monumental.
Efter detta hade vi lite olika roliga övningar för att sedan avsluta med pulshöjare (pulshöjare betyder rätt och slätt att han försöker döda oss via utmattning). Johan var väldigt snabb på att påpeka att han kom 50 meter längre än mig på stakningen (FAN OCKSÅ, blir till att smygträna).
Veckorna ser just nu ut så här: Måndag crosstrainer, Tisdag hockey, Onsdag PT träning, Torsdag hockey, Fredag PT träning, lördag koma och sedan avslutar vi veckan med hockey på söndagen.
Första månaden är klar och hittills är energin på topp även om man ibland känner att dygnet skulle behöva ha några extratimmar för att hinna med alla barnens aktiviteter, egen träning och familjetid. Kul att höra att så många läser bloggen och vi ska försöka uppdatera den lite oftare.

Johan:
Dagens pass var ett cirkelpass som bestod av 7 stationer, fullt ös 25 sekunder, vila 10 sekunder (dessa 10 sekunder kändes mer som 10 hundradelar..) sen 35 sekunder fullt ös och vila i några hundradelar igen, att det skulle bli jobbigt det förstod jag redan när Gustaf förklarade dessa 7 stationer och att vi skulle göra detta 2 varv. Då börjar jag snegla efter hjärtstartaren bara för att vara förberedd. Dum i huvudet som man är så startar man i ett vansinnigt tempo för att senare på 3:e övningen gå rakt in i väggen, och igenom den, ut på parkeringen och vidare halvvägs till Glommen...
Gustaf började prata om pannbenet, jag kände mig mer som en övergödd pannbiff men krigade på och tog mig igenom båda varven med hälsan i behåll. Tips från Gustaf var att gå ut lite lugnare nästa gång för att inte gå in i väggen för tidigt, får se till att flytta den där väggen helt enkelt.
Efteråt kändes det som vanligt fantastiskt, den känslan är lite hatkärlek, tungt och jobbigt som helvete när du är mitt i det, men man ser slutet, fokuserar på det och når det om man krigar på, då känner man sig oövervinnerlig på något konstigt sätt.

#nukörvi
#blodgruppoboy








1 kommentar:

  1. Härligt jobbat grabbar! Ini väggen bara ;-) Vi ses där! :-D :-D

    SvaraRadera