fredag 30 oktober 2015

Elskåp och finlandsfärja... På äventyr i gruppträningssalen...

Sista passet med Gustaf innan han åker och pryglar upp halva Thailand, det blev ett pass i stora salen, precis som Sven har/är jag lite rädd för sådana pass, detta är pga min extremt dåliga koordination, har jag berättat för er när min sambo drog iväg mig på en kurs i 10-dans, tangon funkade ok mest pga att det är mer eller mindre rakt fram som en finlandsfärja hela tiden, samban blev mos, såg ut som en saccosäck som fick elstötar. Samma känsla här i några övningar, 2 rörelser kommer man ihåg, 3 rörelser, nu börjar det bli knepigt, 4 rörelser nu är det ren tur om man inte slår sig själv eller någon annan i närheten medvetslös med hantlarna.
Vi jobbade på trots att simultanförmågan var i klass med ett elskåp.
Det var jobbigt, mycket jobbigt men som alla andra ggr när man tror man ska spy igen så finns det liiiite mer kvar som Gustaf lyckas få ur oss. Efteråt känns det som vanligt grymt skönt.
Hoppas nu att jag och Sven lyckas hålla uppe denna energi och drivkraft utan Gustaf, jag tror det......

Första passet utan Gustaf blev inte som jag hade tänkt, en muskelbristning i armen satte stopp för mitt planerade gympass. Älgen var inte heller aktuell så det fick bli spinningcykel istället.
Efter ca 5 minuters tricksande med inställningarna på hojen fick jag till en bekväm ställning ( den som suttit på den innan måste varit en konstigt byggd individ) börjar i lagom tempo, ökar och ökar och ökar, borrar ner skallen och bara kör på i 40 min, sista 2 minuterna kommer Sven in efter sitt pass på älgen, han frågar något och jag svara bollapfffftejja tror jag för jag är då så jävla trött att all kraft går åt till att inte ramla av hojen. Känner mig nöjd och stolt att jag lyckades pusha mig till den gränsen utan Gustaf och Sven bredvid. Reflekterar också över hur ont i arslet man kan få på 40 minuter, sadelns storlek kontra storleken på mitt arsle är väldigt omaka, känns lite som att lägga en säck cement på en Treo.

Lördag och jag går till gymet, hade någon frågat mig för ett år sedan om jag skulle med till ett gym, en lördag, kl 18:00 hade jag nog frågat denne om hen hade slarvat med sin medicin.
Muskelbristningen i armen känns bättre men inte helt 100 ändå, Pernilla har sagt ajabaja till att träna armar tills det blir bättre, hoppar upp på cykeln igen, har nu "stulit" min sambos extrasadel som är mjuk som en dunkudde inlindad i gelé.
Hon skulle köpa en ny sa hon, min svett är tydligen radioaktiv.
Cyklar på i bra tempo i 20 minuter, tar en liten paus och tar mig ut till gymet, benen ska få jobba idag, kör rak benpress 115 kg, 20 ggr 5 rep, bränner bra i lår och rumpa, avslutar sedan med 20 min till på cykeln i ett bra högt tempo med mycket flås. Lyckades även denna gång pusha mig längre än jag trodde jag skulle göra på egen hand.
Träningen känns riktigt bra nu, har grym motivation och får helt ärligt någon sorts abstinens när jag inte är på gymet, giftet blir starkare tror jag minsann 😊

Johan
#blodgruppoboy
#nukörvi
#motionshuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar